CORONA-VIRUS: Vigtig information til vores patienter

Du er her: Forside \ Om Højbjergklinikken \ CORONA-VIRUS
Corona-virus | Covid-19
Vigtig information til vores patienter

(Opdateret 25. august 2020)

Stigende coronasmitte i Aarhusområdet

Klinikken kører igen med normale åbningstider. I forbindelse med stigende coronasmitte i Aarhusområdet er der indført yderligere tiltag for at mindske risikoen for smitte. Behandlere gør brug af mundbind under behandling, og vi opfordrer ligeledes patienter til at anvende mundbind – det er dog ikke et krav.

Vi er fortsat grundige med afspritning, håndhygiejne og udluftning i behandlerrummene.

For at mindske antallet af personer i venteværelset, opfordrer vi til at vente udendørs eller evt. i bilen, og gå først ind på klinikken, når det er din tid. Husk at tjekke dig ind på skærmen i indgangen, så vi kan se, at du er ankommet.

Kom så vidt muligt alene til din behandling, så vi har færrest igennem huset.

Betal venligst med kort eller mobilepay.

Hvis du oplever nogen former for symptomer (forkølelse, feber, hoste, ondt i halsen, muskelsmerter, generel utilpashed) bedes du aflyse din tid!

(opdateret 17. april 2020)

YES! Vi må åbne op for mere behandling.

Fra mandag den 20. april kan praksissektoren, herunder kiropraktorer og fysioterapeuter, begynde at øge aktiviteten frem mod vanligt niveau, meddeler Sundhedsstyrelsen. Dog forsat med overordnet hensyn om at minimere risiko for smittespredning.

For at mindske smitterisikoen beder vi om, at du tager følgende hensyn:

• Når du kommer, så tjek ind på skærmen i entreen – og gå udenfor og vent hvis vejret er til det, eller vent evt. i bilen.
  • Når du er tjekket ind kan vi se at du er ankommet, og skal nok finde dig selvom du er udenfor (hold din mobil tændt).
  • Kom så vidt muligt alene – jo færre samlet på et sted jo bedre.
  • Kommer du med dit barn til behandling så tag venligst ikke søskende med.

Vi har indrettet venteområdet med bedst mulig afstand.

Brug håndsprit ved ankomst, efter behandling samt inden du forlader klinikken.

Betal venligst på kort eller med mobilepay. Af hygiejnehensyn tager vi ikke imod kontanter i øjeblikket.

Aflys din tid hvis du er forkølet, har feber, hoster eller tilhører den særligt sårbare gruppe

(opdateret 6. april 2020):

Sundhedsstyrelsens anbefalinger ændrer sig i takt med, at Corona-virus/Covid-19 udbredes.

Der er en forventning om, at alle i sundhedsvæsenet bidrager på den mest hensigtsmæssige måde i den aktuelle situation. Dette gælder naturligvis også Højbjergklinikkens behandlere.

Vi skal og vil naturligvis være der for de patienter, der har et akut og kritisk behov for den behandling, vi kan tilbyde. Derfor kører vi de næste uger og foreløbig frem til 10. maj med nødberedskab på klinikken.

Ved akut og kritisk behov forstås (jf. Sundhedsstyrelsens Covid-19 retningslinjer): ”Akut behandlingskrævende smertetilstande samt igangværende behandlingsforløb, hvor udsættelse vil medføre forværret behandlingsresultat eller funktionsevnetab”.

Kan din behandling udsættes, opfordrer vi kraftigt til at du bliver hjemme, så vi mindsker risikoen for yderligere smittespredning.

Vi er ved telefonerne dagligt fra kl 09.00-12.00 og hjælper gerne med råd og vejledning, og, når behovet er der, naturligvis også behandling.

OBS: Akut kiropraktorvagt i påsken:

Har du behov for at kontakte en kiropraktor i påsken, er vi ved telefonen alle dage fra kl. 9-10 (vær opmærksom på søn- og helligdagstillæg).

(opdateret 17. marts 2020):

Der er en forventning om, at alle i sundhedsvæsenet bidrager på den mest hensigtsmæssige i den aktuelle situation. Dette gælder naturligvis også Højbjergklinikkens behandlere.

Vi skal og vil naturligvis være der for de patienter, der har et akut og kritisk behov for den behandling, vi kan tilbyde. Derfor kører vi de næste uger med nødberedskab på klinikken.

Ved akut og kritisk behov forstås ” akut behandlingskrævende smertetilstande samt igangværende behandlingsforløb, hvor udsættelse vil medføre forværret behandlingsresultat eller funktionsevnetab”.

Vi er ved telefonerne dagligt fra kl 08.30-12.00 og hjælper gerne med råd og vejledning, og, når behovet er der, naturligvis også behandling.

(opdateret 13. marts 2020)

Kære alle

Lad os passe på hinanden og være betænksomme.

Som sundhedsklinik støtter vi op om regeringens indsats mod spredning af Corona-virus.

Sundhedsstyrelsen har skærpet deres udmelding med et krav om at aflyse alle patienter, der ikke har et akut og kritisk behov for behandling.

AL UNØDVENDIG BEHANDLING SKAL UDSKYDES.

I praksis betyder det, at langt de fleste konsultationer på Højbjergklinikken bør udskydes – foreløbig indtil d. 30. marts.

Højbjergklinikkens reception vil være åben hver dag 8.30 – 12.00 på 86 18 00 86, hvor du kan ringe og flytte din tid.

Med venlig hilsen
Behandlerne på Højbjergklinikken

(opdateret 12. marts 2020)

Vi tager situationen omkring Corona virus alvorligt, og henstiller til at alle andre også gør det.

Højbjergklinikken holder åbent, men af hensyn til smitterisiko arbejder vi med færre behandlere i huset på samme tid og planlægger bookning af patienter, så færrest muligt opholder sig i venteområdet samtidigt.

Vi tager selvfølgelig alle tænkelige forholdsregler i forhold til at hindre smittespredning, både i behandlingsrum, venteværelse og reception.

Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og holder os løbende opdateret omkring disse.

Tilhører du en sårbar gruppe eller føler du dig syg grundet feber, forkølelse, influenza, lungebetændelse eller anden sygdom – så bliv hjemme. Følg rådene fra Sundhedsstyrelsen!

Vi opfordrer alle patienter til at udvise omtanke og gøre hvad I kan for at hindre smittespredning.

• Brug håndsprit før og efter brug af velkomstskærmen
  • Sprit hænderne af før og efter din behandling
  • Sprit hænderne af før og efter brug af Dankortautomat

Med venlig hilsen